Opprette Ny klient og Ny sak

Slik gjør du for å opprette en ny klient

1.

Klikk på Klient i den øverste navigasjonslinjen. Du kommer da til skjermbildet Klient > Sak.

2.

Klikk på den grønne knappen Ny klient på høyre side.


3.

Du må deretter ta stilling til om dette er en person eller et firma.

4.

Så snart du har gjort det får du mulighet til å legge inn fornavn og etternavn (dersom det er en person) eller navn på firmaet, dersom det er et firma.

5.

Og du klikker på den røde knappen Lagre den nye klienten.

6.

Du kan deretter legge inn andre opplysninger om klienten, som adresse, telefon, etc. Men alle først bør du opprette en ny sak på den nye klienten din.


Og slik oppretter du en ny sak

1.

Nå du først har lagt inn en ny klient, så bør du med en gang også opprette en sak på vedkommende. Ellers vil du ofte ha vansker med å finne tilbake til denne saken: I de fleste søkene er Sarepta innstilt slik at den bare leter etter aktive klienter. Og en klient uten sak er ikke en aktiv klient. Derfor: Gjør det til en vane at når du først har opprettet en klient, så oppretter du også saken som er grunnlaget for at du har fått vedkommende som klient.

I øvre høyre hjørne klikker du på Ny sak.


2.

Det opprettes da en ny sak, og du kan begynne å skrive navnet på den nye saken med en gang. Og det bør du gjøre, ellers kan det bli vanskelig å finne den igjen.

Du kan alltids endre navnet (eller saksbeskrivelsen, som det kalles i Sarepta) på saken senere, enten i dette skjermbildet eller i Sak > Innstillinger.

3.

Etter at du har lagt inn et navn på saken kan du klikke deg til den. Det gjør du ved å klikke enten foran eller bak saksbeskivelsen, slik det er indikert med pilene til venstre.

Hvis du klikker på saksbeskrivelsen vil du få muligheten til å endre den.