Timelisten er hensiktsmessig når du skal sende klienten en oversikt over det du har arbeidet i saken.


1.

Timelisten viser alle arbeidsøktene dine i en bestemt sak. Arbeidsaltene er alltid sortert på dato og klokkeslett, slik at de nyeste arbeidsøktene kommer øverst.

2.

Her ser du at starttidspunktet for den øverste arbeidsøkten er rosa. Det betyr at denne arbeidsøkten overlapper i tid med foregående arbeidsøkt. Og ganske riktig: Denne arbeidsøkten begynner 17.55. Og foregående arbeidsøkt avsluttes 18.00.

Det kan være gode grunner til at det skal være slik. Men hvis du ønsker å korrigere tidspunktet bare klikker du på det, og det kommer frem en dialogboks som ber deg skrive inn et nytt tidspunkt.

Tidspunktet skrive du med ett til fire siffer. For eksempel kan du skrive 0800 som 8. Du kan skrive 1300 som 13. Du kan skrive 0915 som 915. Og du kan alltid bruke fire siffer, uansett hvilket klokkeslett du vil skrive.

Du kan også endre sluttidspunktet på samme måte.

Og du kan endre datoen: Klikk på datofeltet, og det kommer frem en kalender.


3.

Her ser du hvilke fakturaer de forskjellige arbeidsøktene er knyttet til. Dette behøver ikke være riktig, det er litt avhengig av hvordan du fakturerer. Du kan lese mer om det her.

4.

Du kan merke de forskjellige arbeidsøktene, og deretter bare vise de arbeidsøktene som er merket. Dette kan du lese mer om rett nedenfor.

5.

Og du kan skjule arbeidsøkter du ikke vil ha med i denne omgangen. Dette sletter ikke arbeidsøktene, det bare skjuler dem midlertidig, og du kan lett få dem tilbake igjen.

6.

Ved å klikke på Filter-knappen får du frem denne popover’en (som det lille arket som kommer frem kalles).

Her får du følgende muligheter:

  • Finn alle: Som navnet tilsier, her får du frem alle arbeidsøktene knyttet til denne saken. Det er aktuelt dersom du har skjult eller filtrert bort noen av arbeidsøktene, men vil se alle igjen.

  • Finn én faktura: Her får du opp en dialogboks som viser hvilke fakturaer som er laget denne saken, og du kan velge å vise bare de arbeidsøktene som er knyttet til en av dem.

  • Finn en bestemt periode: Her får du opp en dialogboks som inneholder en startdato og en stoppdato. Hvis du bare fyller ut startdatoen vil du finne alle arbeidsøkter etter denne datoen. Hvis du bare fyller ut stoppdatoen får du frem alle arbeidsøktene før denne datoen. Og fyller du ut begge datoene får du frem alle arbeidsøktene mellom disse to datoene.

  • Finn de som er avmerket: Dersom du på forhånd har merket av enkelte arbeidsøkter, så er det bare disse som vil vises etter at du har trykket på denne knappen.


7.

Etter at du har laget det rette utvalget av arbeidsøkter i timelisten skal du dele den. Det vanligste er å sende den til klienten som en oversikt over hva du har tatt det betalt for.

Og det kan du gjøre på mange måter. Dette kan du lese mer om nederst på denne siden.